گزارش سرمایه انسانی هلدینگ دارویی گلرنگ

گلرنگ به دنبال ایجاد فرصت‌های شغلی جدید

معاون منابع انسانی و توسعه مدیریت شرکت سرمایه‌گذاری دارویی گلرنگ با بیان این مطلب از اشتغال‌زایی ۱۹۰۰ نفری در ۱۳ شرکت دانش‌‌‌بنیان و فناور زیرمجموعه گروه دارویی خبر داد که حاکی از رشد بیش از ۱۸۰۰ درصدی طی ۱۱ سال اخیر بوده است. مهدی نریمانی با اشاره به اینکه شرکت سرمایه‌گذاری دارویی گلرنگ از سال ۱۳۹۱ و در راستای رفع وابستگی کشور در حوزه دارو، محصولات مکمل دارویی و غذایی فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: سیاست کلی شرکت طی سال‌های اخیر، به کارگیری منابع انسانی خلاق و جوان کشور به‌خصوص فارغ‌التحصیلان بهترین دانشگاه‌‌‌های کشور برای تامین داروها و مکمل‌‌‌های غذایی بوده است. حاصل این تلاش کسب دانش فنی و تجاری‌‌‌سازی بیش از ۶۰ محصول دارویی و مکمل بوده که برخی از آنها داروهای خاص با تکنولوژی بسیار بالاست و برای نخستین بار در کشور تولید شده‌اند تا ایران را در پی تحریم‌‌‌های سال‌های اخیر بی‌نیاز از واردات آن کنند.

وی با بیان اینکه میانگین سنی متخصصان و کارکنان گروه سرمایه‌گذاری دارویی گلرنگ حدود ۳۵ سال است، عنوان کرد: بیش از ۶۰‌درصد را افراد ۳۰ تا ۴۰ سال تشکیل می‌دهند و جوانان دهه شصتی بیشترین رده سنی را در شرکت‌های زیرمجموعه دارا هستند. همچنین بیش از یک‌سوم از سرمایه‌های انسانی این گروه، دارای تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری از دانشگاه‌های برتر هستند. نریمانی سیاست کلی ارتقا و انتصاب مدیران را توجه به شایستگی‌‌‌های فنی و عمومی فارغ از کلیشه‌‌‌های جنسیتی دانست و تاکید کرد: هم اکنون مدیرعامل چهار شرکت و بیش از یک‌چهارم از مدیران گروه را بانوان تشکیل می‌دهند. همچنین به‌رغم سن نسبتا کم گروه، بیش از نیمی از این مدیران از درون مجموعه ارتقا یافته و به سمت‌‌‌های مدیریتی دست یافته‌اند؛ این امر نشان‌دهنده امکان رشد و پیشرفت برای کارکنان شایسته در گروه دارویی گلرنگ به شمار می‌رود.

معاون منابع انسانی و توسعه مدیریت شرکت سرمایه‌گذاری دارویی گلرنگ در ادامه خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ‌‌‌می‌کنیم چنانچه بتوانیم چالش‌‌‌های کسب‌وکار از جمله تحریم‌‌‌ها، تامین نقدینگی و موضوعات مرتبط با قیمت‌گذاری را مدیریت کنیم در پایان سال ۱۴۰۲ می‌توانیم ۳۰۰ فرصت شغلی جدید نیز در گروه دارویی گلرنگ ایجاد کنیم. نریمانی با اشاره به اینکه هم اکنون برخی شرکت‌های زیرمجموعه گروه در شاخص‌‌‌های حسابداری منابع انسانی در رده بهترین شرکت‌های بین‌المللی داروسازی دنیا قرار دارند، رقابت‌‌‌پذیری گروه دارویی را قابل‌توجه دانست و سیاست‌‌‌های معاونت منابع انسانی را آماده‎سازی و آموزش کارکنان برای ورود شرکت‌ها به بازارهای صادراتی عنوان کرد.

https://donya-e-eqtesad.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-127/4000838-%DA%AF%D9%84%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%D9%81%D8%B1%D8%B5%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%BA%D9%84%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF

سایر اخبار

دانستنی ها